Ta nowa technologia może w niedługim okresie czasu całkowicie zmienić kształt handlu detalicznego
W porównaniu do dzisiejszego świata fizycznego przyszłości będzie planowana bez większych problemów. Będzie ona rozwijana metr po metrze, dzięki uruchomieniu skanowania 3D z wykorzystaniem między innymi takich technologii jak Matterport, Fantasmo, Deepmap, Velodyne Lidar i Netradyne.
Wirtualny spacer 3D oraz oraz skanowanie 3D (zwane również jako odwzorowanie przestrzeni lub rzeczywistości rozszerzonej) to technologia, która rzutuje dwuwymiarowy lub trójwymiarowy obiekt do rzeczywistości wirtualnej z wykorzystaniem skanowania przestrzennego. Potencjalne przypadki użycia są szerokie, aspiracyjne i obejmują również bezpieczeństwo publiczne, planowanie urbanistyczne, ubezpieczenia, przedsięwzięcia artystyczne oraz wszelkiego typu usługi, handel i sprzedaż detaliczną.
To dlatego setki milionów z funduszy venture są inwestowane oraz trafiają do tego sektora. Ze wszystkich przypadków użycia tej technologii handel detaliczny może być najbardziej opłacalny.
Technologia ta jest tak nowa, że trudno jest znaleźć publicznie przypadki jej pełnego wykorzystania, mimo że potencjał skanowania 3D jest ogromny.
Ta przestrzeń już wykorzystuje dane footfall do strategicznego decydowania o tym, gdzie otworzyć sklepy. Wkrótce będzie można wykorzystać technologię skanowania 3D do decydowania o nowych lokalizacjach sklepów, a także do ich ponownego wyobrażenia jako obiektów innowacyjnych.
Będzie można zobaczyć, jak kupujący poruszają się po sklepie na poziomie szczegółowym, i można będzie łatwo konceptualizować sposób optymalizacji przestrzeni. Pomysły te stworzą lepiej ulokowane ekspozycje produktów i umiejscowią przymierzalnie, w których ludzie będą mogli je łatwo znaleźć. Detaliści będą mogli również udostępniać sklepy osobom niepełnosprawnym, analizując do centymetra, czy przejścia między sklepami, krawężniki i rampy zostały zaprojektowane na tyle dobrze, aby każdy mógł łatwo korzystać z mobilności.
Co więcej, materiały te można wykorzystać do modelowania 3D, aby oferować interaktywne mapy sklepów dla klientów i pracowników.
Mapy te mogą być na ekranie dotykowym w sklepie lub w aplikacji mobilnej. Przedstawiciele sklepów będą pomagać klientom bardziej efektywnie, a aplikacja oparta na mapach 3D może pomóc szkolić pracowników w zakresie tajników sklepu i lokalizacji jego produktów.
W aplikacji mobilnej interaktywna mapa może również przenosić produkty z półek, tworząc zakładkę dla sklepów z reklamami. Dzięki technologii odnajdywania drogi sprzedawcy mogą kierować klientów do miejsca, w którym dokładnie znajduje się oferowany produkt.
Lepsza nawigacja po sklepach zapewni lepsze współczynniki konwersji dla reklam mobilnych, cyfrowych i tradycyjnych.
Historycznie domy towarowe korzystały z dwuwymiarowych map sklepów, które, szczerze mówiąc, nie zawsze były pomocne. Wirtualizacja sklepu zmieni to na zawsze. Dzięki wycieczce 3D dane mobilne będą bardziej wyrafinowane i przydatne.
A ponieważ parkowanie jest zawsze problemem dla większości kupujących, zwłaszcza w weekend, taka wirtualna mapa 3D oparta na lokalizacji może również zawierać kanał danych parkingowych w czasie rzeczywistym, dzięki czemu klienci będą wiedzieć, gdzie mogą znaleźć miejsce na swój samochód.
W szczególności ciągi komunikacyjne w sklepach zyskają znaczące korzyści operacyjne dzięki spacerowi 3D. Po zoptymalizowaniu układu jednego sklepu można przetestować go w innych lokalizacjach. Można opracować jeden projekt pasujący dla wszystkich lub można odkryć, że niektóre układy działają lepiej na południu niż np na północy kraju.
Dodatkowo, wirtualny spacer 3D połączy fascynującą rzeczywistość wirtualną i prawdziwe życie. Niezwykle nowatorskim przykładem jest Fashion Nova, sprzedawca DTC, który korzysta z mapowania 3D w celu połączenia realnego świata z VR. Aplikacja na smartfony pozwala kupującym przenosić zarówno wirtualne przedmioty, jak i produkty fizyczne na rzeczywisty obiekt fizyczny, taki jak stół z wideo w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aparatu telefonu. Funkcje te umożliwiają kupującym zakładanie strojów poprzez mieszanie odzieży fizycznej i wirtualnej.
Prosta sprzedaż detaliczna zmienia się radykalnie, łącząc fizyczne i cyfrowe doświadczenia. Na przykład ruch DTC rozpoczął się w Internecie, ale ostatnio pojawił się szum ze wszystkimi sklepami z nowymi markami.
Rzeczywistość 3D może pomóc detalistom otworzyć sklepy w odpowiednim miejscu dzięki odpowiednim układom sklepów i wzmocnić ROI, wypełniając lukę między handlem mobilnym a handlem tradycyjnym. Technologia ta podkreśla moc danych lokalizacyjnych, podkreślając przyszłość, o którą słusznie zabiegają technolodzy nastawieni na sprzedaż detaliczną. W pełni zrealizowane mapowanie 3D sprawi, że sposób interakcji z przestrzenią będzie bogatszym doświadczeniem.
Wirtualny spacer 3D pomoże Ci sprzedać, wynająć nieruchomości, artykuły w sklepie, usługi firmowe. Otrzymasz zdjęcia, filmy, stronę www, reklamę, marketing.
Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce
© 2015-2021 Realwalk3D Grzegorz Duda - wszystkie treści materiały oraz elementy graficzne umieszczone w tym serwisie są własnością naszej firmy oraz są chronione prawem autorskim.
Chcesz jako pierwszy dowiadywać się o akcjach promocyjnych, wydarzeniach i nowościach?